I czerwone szpilki

I czerwone szpilki

sobota, 6 czerwca 2015

Ciasto mascarpone

Witam,
Cóż, weekend za pasem, przydałoby się coś do kawy na uspokojenie. A więc bierzemy to co mamy w lodówce i do roboty.
W mojej znalazłam serek mascarpone i śmietanę. Wymyśliłam więc dla Was przepis na ciasto.


 Mascarpone


Składniki na biszkopt elastyczny:
9 jaj
1,5 szklanki mąki pszennej
1,5 szklanki cukru
3 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao

Wykonanie:
Ubijamy białka, dodajemy cukier, żółtka kolejno, mąka z proszkiem i kakaem. Standard.   Z tym, że rozlewamy na 2 blaszki, na jedną troszkę więcej dajemy, na drugą troszkę mniej. W ten sposób mamy biszkopt ma spód oraz w środek ciasta. Pieczemy dwa naraz z termoobiegiem, można też pojedynczo. 


1 masa:
0,5 litra śmietanki 30% (ja miałam 0,35 i też starczyło)
1 szklanka cappuccino czekoladowe (ja miałam akurat z magnezem i się nadało)

Wykonanie: Ubijamy i dodajemy na koniec cappuccino.


2 masa:
serek mascarpone
2 deserowe czekolady

Wykonanie: Czekolady rozpuszczamy i wlewamy ciepłe do serka, miksujemy chwilę mikserem.

Przełożenie: biszkopt grubszy - masa cappuccino - biszkopt cienki - masa mascarpone


UWAGA!!!
Każdy biszkopt trzeba nasączyć, by nie był suchy.
0,5 szklanki wody mineralnej oraz sok z cytryny (nie miałam akurat cytrynki, wlałam więc 0,5 szklanki wody i 0,5 szklanki cytrynki w płynie.
Dodatkowo:
0,5 szklanki wody - zaparzyć w niej 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej, ostudzić i nasączyć.

Ja i moja córka już po podwieczorku. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz