I czerwone szpilki

I czerwone szpilki

poniedziałek, 2 listopada 2015

Sypka szarlotka - przepis

Pyszne ciasto bez jajek???
Oto przepis, który dziś mi wpadł w ręcę, a niedługo po tym ciasto było już gotowe. Robi się je nietypowo, ale za to szybko i z bardzo tanich składników. Cały skład miałam w domu na miejscu, więc i wy też pewnie macie...
Szczerze robiłam je po raz pierwszy, ale za to kiedyś jedłam już u koleżanki. Pozdrawiamy Beatę :)


Dziwne ciasto, a obłędnie dobre


Składniki:
1 kg jabłek lub trochę więcej
1 łyżeczka cynamonu, jeśli nie lubicie można bez
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka kaszy manny
3/4 szklanki cukru
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
3/4 kostki masła - najlepiej zamrożonego lub schłodzonego w zamrażalniku


Wykonanie:
Wyjmujemy masło z zamrażalnika lub jeśli nie mamy zamrożonego masła, to wkładamy je do zamrażalki na czas przygotowań.
Jabłka myjemy, obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach, możemy też iść na łatwiznę, tak jak ja to zrobiłam i używamy maszynki. Nie odsączamy soku z jabłek.

Wszystkie składniki suche mieszamy ze sobą i dzielimy na 3 równe części.
Piekarnik nastawiamy na 180 st  C.
Blaszkę tortową lub kwadratową wykładamy papierem do pieczenia.
Układając jabłka nie należy ich odciskać ani uklepywać w blaszce.


Kolejno: suche składniki - połowa jabłek - suche składniki - druga połowa jabłek - suche składniki - masło starte na tarce o grubych oczkach - pieczemy 1 h





Jak widać mąż również przyczynił się do robienia ciasta :)


Ciasto kroimy dopiero po wystudzeniu, możemy podawać razem z lodami. Ja oczywiście kroiłam ciepłe, jest obłędnie pyszne, z lekko chrupiącą skórką na wierzchu. Następnym razem zrobię na dużą blachę...
Smacznego!!



2 komentarze: