I czerwone szpilki

I czerwone szpilki

środa, 14 czerwca 2017

Akademia Origami - krok po kroku


Autor: Ewa Kędzior
Strony: 108
Oprawa: Miękka
Format: 21 x 29,7
Cena okładkowa: 34,90 zł

CAŁA SERIA AKADEMII


Akademia origami - krok po kroku to książka z japońską sztuką składania papieru, znaną wszystkim na całym świecie. Ozdoby tworzymy za pomocą użycia papieru, nożyczek oraz kleju. Najlepiej sprawdza się papier kolorowy, a w przeróżne wzory całkowicie dopełnia naszą pracę. Jeśli nie masz akurat kolorowych kartek, użyj białych, można je przecież pomalować, tak jak ja to zrobiłam z córką.

Origami wydaje się trudne, gdy przyglądałam się kolejnym projektom, zaczęły mnie nieco przerażać. Pamiętam jeszcze z czasów podstawówki, że na lekcjach plastyki składaliśmy origami, bardzo lubiłam te zajęcia, jednak trzeba było się pilnować, by nadążać za nauczycielem i grupą. Teraz, w domowym zaciszu krok po kroku wchodzę od nowa w magiczną sztukę składanych kartek i coraz bardziej mi się to podoba. Najtrudniej zrobić pierwszy krok, czyli zdecydować się na tą zabawę, gdy otwieramy książkę i czytamy pierwsze instrukcje, składamy pierwsze kartki i w skupieniu zaczynami tworzyć np motyla, nic już nie jest straszne. Przecież to takie proste. To takie przyjemne i ciekawe. A co najważniejsze skala całą rodzinę przy stole, gdzie każdy trzyma kartkę w dłoni. Uczymy się cierpliwości i dokładności, skrupulatnie wykonując krok za krokiem w świecie origami. Origami może składać każdy, liczy się sam fakt, jeśli ci nie wyjdzie za pierwszy razem, nie zrażaj się, nie od razu świat zbudowano.   
    


Instrukcje są bardzo proste i dokładne, ani razu nie zatrzymałam się w miejscu, gdzie bym nie wiedziała co zrobić dalej. Jeśli trzeba, autor dokładniej i wyczerpująco wytłumaczył, w jaki sposób składać papier, by osiągnąć wynik. 





Bardzo podoba nam się ta książka, spędzamy przy niej czas całą rodziną. Nie nudzimy się, a co najważniejsze wyciszamy się i śmiejemy. Ta książka doskonale nada się na niedzielne popołudnie, Ty też spróbujesz?    





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz