I czerwone szpilki

I czerwone szpilki

poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Olej z owoców czerwonej palmy

www.nomag.pl

Ekologiczny...
Naturalny...
Hipoalergiczny...
Lekkostrawny...
Dobrze przyswajany...
Bez glutenu...
Badany laboratoryjnie...
Leczniczy...


źródło witamin - głównie witamina E
 karotenów naturalnych - prowitamina A


Owoc czerwonej palmy to jedyny na świecie produkt o zawartości witaminy E, zarówno w postaci tokotrienoli (63%) oraz tokoferoli (37%) jednocześnie. To jedyne takie połączenie, gdyż wyizolowane suplementy syntetyczne oferują głównie tylko jeden pozyskiwany tokoferol. 

Nadaje się nie tylko do spożywania, ale również jako kosmetyk.
Nadaje się do:
 -smarowania pieczywa
-smażenia
-jako dodatek do sosów


Doskonale odżywia skórę
Jest dobrą odżywką do włosów 
- po umyciu włosów nakładać na końcówki niewielką ilość oleju, robiąc z tego kompres, następnie dokładnie spłukujemy.Sama spróbowałam, jednak miałam zbyt mało oleju do dyspozycji, by zabieg powtórzyć, a szkoda, bo jako odżywka do zniszczonych końcówek zapowiadał się dość ciekawie.
Wykorzystałam go przede wszystkim w kuchni na wiele sposobów. To co mnie w nim urzekło to kolor jaki nadaje potrawom. Dla pokazania tej jego wielkiej zalety robiłam potrawę na zwykłym oleju rzepakowym oraz na czerwonym oleju palmowym dla porównania. Oto kilka z nich:

Olej przed rozgrzaniem

Łopatka wieprzowa (z prawej na czerwonym oleju palmowym)

Kotlety mielony (z prawej na czerwonym oleju palmowym)

Jajecznica

Jajecznica (z lewej na czerwonym oleju palmowym)

Cebula na oleju rzepakowym

Cebula na czerwonym oleju palmowym

Podczas smażenia potraw na czerwonym oleju palmowym zapach unosi się po całym domu, a nawet dalej. Zapach dość charakterystyczny, wcześniej przeze mnie nie spotykany,dość ciężki i ostry.

To co zdrowe nie musi być smaczne, tak głosi legenda.
 W przypadku czerwonego oleju jest podobnie, myślę, że to kwestia przyzwyczajenia. Jesteśmy przyzwyczajeni do chemii, do sztucznych zapachów, smaków i kolorów. Nie dostrzegamy wartości, które dają nam produkty naturalny, zdrowe, bez zbędnych dodatków. Po wypróbowaniu czerwonego oleju palmowego, z którym nie miałam okazji się zetknąć wcześniej, potrawy były w smaku dla mnie zupełnie inne. Mojemu dziecku natomiast bardzo smakowały, szczególnie jajecznica na czerwonym oleju palmowym. Dlaczego tak jest?
Dzieci nie są przyzwyczajone do sztucznych barwników,konserwantów. Na początku swej drogi ze smakami znają tylko te dobre, zdrowe i naturalne. Bo i któremu dorosłemu smakują dziecięce gotowe obiadki? A dzieci zajadają się w nich, mimo iż są bez soli.
Dowód na to, iż czerwony olej palmowy jest godny polecenia, zdrowy i lekkostrawny, który przypadł do gustu szczególnie dziecku, lecz dorosłemu mniej.
Po tygodniu próbowania potraw na tymże oleju, moje smaki zmieniły się, teraz ten ostry wcześniej dla mnie zapach zmniejszył swoje nasilenie , potrawy smakują tak samo, a może nawet lepiej, bo ze świadomością, iż jemy coś naturalnego, co nam nie zaszkodzi. 
Od tej chwili będę kupować czerwony olej palmowy i serwować go mojej rodzinie, dziecku - które powinno jeść zdrowo, ale i ja sama się do niego przekonałam, gdyż nie mając pęcherzyka żółciowego przestałam odczuwać dolegliwości z tym związane. Olej ten jest dobrze przeze mnie przyswajany i co ważne lekkostrawny. 

Niestety oleju już nie mam, ale zapewne od teraz będzie on w mojej kuchni często gościł.




Miałam również przyjemność testować w pełni naturalny suplement z BIO czerwonego olej palmowego w kapsułkach 

Skład kapsułek:
- czerwony olej palmowy 72,5%
- otoczka kapsułki: żelatyna spożywcza
- gliceryna

Kapsułki w wygodnym opakowaniu, pakowane po 30 szt.
Dzienna porcja zalecana do spożycia to 1 kapsułka, zawierająca 500mg czystego czerwonego oleju palmowego.

Olej z czerwonej palmy pochodzi z ekologicznych upraw w Ekwadorze. 
Posiada certyfikat FAIR FOR LIFE
Czyli zrównoważony handel w projekcie Fair Trade "Fair for Life" gdzie jest to gwarancją ochrony małych rodzinnych gospodarstw rolnych, środowiska naturalnego (stop wypalaniu lasów na Borneo i Sumatrze) oraz zwierząt (przede wszystkim orangutanów), ale i również etyka pracy i godziwe warunki pracy.

Więcej informacji o czerwonym oleju palmowym na stronie:
www.czerwonapalma.pl

NOMAG na FB



2 komentarze:

  1. Od siebie tylko powiem, że warto sprawdzic jakie jest pochodzenie oleju. Jeżeli jest pozyskany w sposob zrównoważony to sama jakość też powinna byc lepsza. Jak ktos nie wie czym jest certyfikat RSPO to zachecam do lektury: https://certyfikatrspo.pl/dla-jakich-branz-certyfikat-rspo
    warto:)

    OdpowiedzUsuń