I czerwone szpilki

I czerwone szpilki

poniedziałek, 12 grudnia 2016

KUCHNIA dla CAŁEJ RODZINY


Tytuł: Kuchnia dla całej rodziny
Autor: Kamila Szczawińska
Format: 16,5x24 
Okładka: Miękka ze skrzyedłkami
Strony: 223
Data wydania: 23.11.2016r.


Dziś chcę Wam zaprezentować książkę kucharską, kolejną nowość od Wydawnictwa Edipresse książki. 
Kuchnia dla całej rodziny, taki tytuł nosi książka, czy faktycznie tak jest? Sprawdźmy to...



Książka kucharska Kamili Szczawińskiej nie jest jedyną na mojej półce. Bardzo lubię książki kucharskie, mam ich wiele, różnych wydawnictw i różnych rodzajów. Jestem zwolenniczką posiadania książek z przepisami, nie lubię szukać przepisu po stronach internetowych, nie mam do nich pełnego zaufania. Prawda też taka, że lubię eksperymentować i sama wypróbowywać przepisy, na własnych doświadczeniach kulinarnych przypasowuje potrawy dla mojej rodziny. Nie zawsze wychodzi, nie każdy przepis jest dobry, ale też nie każda potrawa smakuje wszystkim tak samo. Z książką może być podobnie, ja jednak nie mam ulubionej książki, lecz w każdej znajdę zawsze coś co mnie zainspiruje. Czy w przypadku tej książki również tak jest?

Prosto, naturalnie, smakowicie...


Kuchnia dla całej rodziny brzmi obiecująco, tytuł sugeruje nam, że znajdziemy przepisy, które zadowolą każde podniebienie niezależnie od metryki. Sama okładka kojarzy mi się ze zdrową kuchnią, która będzie sprawdzać się przy dzieciach. Muszę przyznać, że ta książka mnie zaskoczyła, nie spodziewałam się wiele, a dostałam dużo. Książka odczekała parę dni na półce zanim po nią sięgnęłam,  jak się okazało zrobiłam to o parę dni za późno. Jestem mile zaskoczona treścią, przepisy bardzo proste, napisane w krótki, zwięzły i zrozumiały sposób. Składniki nie są wyszukane, co mi bardzo odpowiada, ponieważ nie lubię dań o dziwnych nazwach, a tym bardziej składników, których będę musiała szukać w sumie nie wiadomo gdzie i w jakiej cenie. Prosto, naturalnie i smakowicie. 

Przepisy zachęcają do wypróbowywania, kuszą trafnymi i naturalnymi zdjęciami. Książka kolorowa i przyjemna, zaprasza do gotowania. Czy dla całej rodziny? Myślę, że tak, jak najbardziej. W spisie znajdziemy propozycje na przeróżne zupy, czyli to co dzieciaczki lubią najbardziej, sałatki z najróżniejszych połączeniach oraz koktajle, które kuszą mnie swą zdrowotnością. 

Jeśli chodzi o same koktajle, są to przyjemne i proste przepisy z podstawowych owoców i warzyw, ich prostota uświadomiła mi, że sporządzenie koktajlu to nic nadzwyczajnego, trzeba mieć tylko dobry przepis. Takiego dobrego nie znalazłam w tej książce, ponieważ znalazłam tam bardzo wiele dobrych przepisów, nawet kilka już wypróbowałam z wyśmienitym efektem. Zawsze bałam się koktajlów z buraków, co zalecano mi w ciąży na podwyższenie żelaza we krwi, nie wyobrażałam sobie jak można taki specyfik wypić, nie spróbowałam. W książce Kuchnia dla całej rodziny znalazłam przepis na takowy koktajl i moje przekonania się zmieniły, wszystkie przyszłe mamusie i nie tylko zapewniam, że koktajl z buraka to nic strasznego, w połączeniu z odpowiednimi witaminami w postaci konkretnych owoców, otrzymujemy smaczny i witaminowy napój, prawdziwą bombę witaminową. Tan koktajl jest ostatecznym dowodem, że ta książka w pełni zasługuje na tytuł KUCHNIA dla CAŁEJ RODZINY. 

Polecam :)







"Najlepsza książka na Gwiazdkę 2016" wygrana w Plebiscycie na Granice.pl   -  Książki na Gwiazdkę


Przepis na koktajl z buraka z książki Kuchnia dla całej rodziny:

Składniki na 4 porcje
6 jabłek
1 burak
15 winogron
1 cytryna
1 garść świeżej natki pietruszki

Wyciskamy sok z buraka, po półgodzinie, ponieważ tyle czasu sok musi odstać, kroimy pozostałe składniki i przeciskamy je przez wyciskarkę. Wszystkie składniki mieszamy i otrzymujemy zdrowy koktajl. 

Burakom należy się przyjrzeć ze względu na zawarte w nich pierwiastki mineralne, których mają one znacznie więcej niż inne warzywa. Są to: żelazo, wapń, magnez, potas, mangan, sód, miedź, chlor, fluor, cynk, lit, molibden, kobalt, a nawet rubid i cez. Jeżeli dodamy do tego witaminy A, B i C oraz duże ilości kwasu foliowego,  to będziemy musieli stwierdzić, że buraki są prawdziwą bombą witaminową.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz