I czerwone szpilki

I czerwone szpilki

środa, 27 lipca 2016


IDEALNA

Autor: Magda Stachula
wydawnictwo: Wydawnictwo Znak
Oprawa: miękka
Stron: 392

Premiera 17 sierpnia 2016r.

Autorka to Magda Stachula, mężatka z dwójką dzieci. Absolwentka judaistyki na Uniwersytecie Jaggielońskim. Pracowała w firmie importującej kamery do monitoringu. Mieszka w Krakowie.



Zawsze jest ktoś, kto cię obserwuje



WOW! Te słowa jako pierwsze cisną mi się na język.To naprawdę mocna książka. 
Choć mój czas nie pozwolił, bym ją przeczytała jednym tchem, to myślami ciągle krążyłam między Krakowem a Pragą. Nie sposób oderwać się od tej książki. Chciałam jeszcze i jeszcze. Wciągająca, refleksyjna, charyzmatyczna, uporządkowana. Czyta się ją z lekkością, a kartki uciekają jedna po drugiej. Zaskakująca. Pochłonęła mnie w całości. Skłoniła do refleksji, głębszych przemyśleń, do zatrzymania się na chwilę i rozejrzenia dookoła. Czy aby nie ma czegoś lub kogoś obok nas, kogo powinniśmy bardziej docenić.? Tak łatwo w życiu popełniamy błędy, tak trudno je naprawiać. Tyle od życia oczekujemy, tyle mamy planów.
 A może szczęście leży gdzieś blisko?




Historia Anity poruszyła mnie, jej bezskuteczne starania o dziecko, problemy w małżeństwie, przestój w pracy, leki przez które czuje się fatalnie. Mąż, który przestaje być wierny.
Trudno udźwignąć taki ciężar.

Mimo to nie poddaje się i nadal walczy, o lepsze jutro, o lepsze cokolwiek. . .







2 komentarze:

  1. Extra ... to mnie zaciekawiłaś ... czy przypadkiem nie filmu na podstawie tej książki ? coś mi dzwoni ale nie wiem w jakim kościele hehe :) może się też na nią skuszę jak mi wpadnie w oko gdzieś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Paulina, książka dopiero zostanie wydana 17 sierpnia, ja pokazuje egzemplarz recenzentki przed wydaniem. Filmu nie ma, ale kto wie, może doczekamy się ekranizacji. Choć film zawsze jest gorszy niż książka, szkoda jej psuć :) Zachęcam do przeczytania, książka wciągająca i zaskakująca, skłaniająca do przemyśleń. Polecam.

    OdpowiedzUsuń