I czerwone szpilki

I czerwone szpilki

czwartek, 23 lutego 2017

"Dlaczego?"

Księga najlepszych pytań i odpowiedzi na temat nauki, przyrody i świata

www.proszynski.pl

Prószyński i S-ka na Fb


Autor: Catherine Ripley
Przedłożyła: Lucyna Wierzbowska
Ilustracje: Scot Ritchie
Strony: 192
Oprawa: Twarda
Format: 21 x 26
Data wydania: 7.02.2017
Cena okładkowa: 35 zł
Wiek: 4+


Ponad 130 000 sprzedanych egzemplarzy


Dzieci zadają pytania. Mnóstwo pytań. I wszystkie zaczynają się tym samym słowem: dlaczego to? dlaczego tamto? dlaczego dlaczego? Mogą tak w nieskończoność. Ciekawi i rządni świata oraz wiedzy pytają, bo kto pyta nie błądzi, a kto odpowiada? Rodzice. Ale spokojnie... na wszystkie takie "dlaczego" istnieją dobre odpowiedzi. 

Dlaczego mydło jest tak śliskie? Dlaczego niektóre szampony szczypią w oczy? Skąd zimą biorą się jabłka i dlaczego tutaj tak ładnie pachnie? Dlaczego niektóre jajka są białe, a inne brązowe? No i dlaczego po deszczu unosi się świeży zapach? Czym jest cień? I czemu ciągle burczy mi w brzuchu? Skąd się bierze szkło i dlaczego konie śpią na stojąco? Bo śpią prawda??? Na stojąco?

To dlaczego, powiedz mi mamo...

Książka "Dlaczego?" jest prawdziwą kopalnią wiedzy jeśli chodzi o takie pytania i odpowiedzi.  
Podzielona na rozdziały tematyczne, uporządkowana, kolorowa i sympatyczna, zachęcająca do zadawania pytań i udzielania odpowiedzi książka. Chciałoby się opowiadać w nieskończoność o jej niezwykłych zagadkach i fascynująco prostych odpowiedziach. Wszystkiego jednak zdradzić Wam nie mogę. Ale zapewniam, że to książka na każdą kieszeń i każde zadane pytanie naszego malucha. Same pytania dotyczą wszystkiego co kręci się wokół dzieci i młodzieży, zawierające pytania z dziedzin takich jak: w kąpieli, w supermarkecie, przed snem, na dworze, w kuchni oraz wśród zwierząt gospodarskich.



Potężna, prawie 200 stronicowa książka prezentuje się świetnie. Okładka delikatna, zachęcająca do zajrzenia do środka. A w środku, pytania, odpowiedzi, ciekawostki oraz co mnie najbardziej zaskoczyło, znakomite ilustracje. Obłędne. Przedstawiające coś więcej, czego się spodziewałam. Przedstawiają całe  historie, które aż się proszą do opowiadania bajek i rozwijania myśli oraz udoskonalania proponowanych odpowiedzi. Gdyż odpowiedzi mamy tutaj nie tylko pisane słowem ale też obrazem. Będąc wzrokowcem wiem jaki jest on ważny. W tej książce zasługują one na szóstkę z plusem.

Jestem zachwycona  tą książką, która dumnie prezentuje się na półce z książkami, wspaniale komponuje się wśród zabawek na stoliczku mojego dziecka, ciągle wertowana. Świetnie sprawdza się gdy mam chwile dla siebie i mogę poczytać w skupieniu zagadkowe dla mnie to tej pory fakty, którymi już niebawem zasypie mnie moja córka, a znając jej temperament, pytaniom nie będzie końca...






"Dlaczego?" to wielokrotnie nagradzana i tłumaczona na kilkanaście języków klasyczna książka dla dzieci i młodzieży. Jest zaproszeniem do zadawania kolejnych, nawet najbardziej absurdalnych pytań.  










2 komentarze:

  1. O tak dzieci mają mnóstwo pytań: po co, dlaczego, czemu, jak itp.Fajnie, że mamy pomoc, która pomoże nam na cześć z nich odpowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektóre są tak dociekliwe pytania, że trzeba się posiłkować książką :P a ta doskonale się nadaje :)

    OdpowiedzUsuń