I czerwone szpilki

I czerwone szpilki

czwartek, 20 kwietnia 2017

Usuwanie farb i uszczelek - Normatek



Środek do usuwania farb i uszczelek NT-1012 od Firmy Normatek służy jak sama nazwa wskazuje do usuwania farb, naklejek, olejów, lakierów, żywic, gumy, kleju, silikonu czy też smoły. Preparat sprawdza się również przy usuwaniu trudno zmywalnego nagaru silnikowego spotykanego przy rozszczelnieniu wtryskiwaczy i głowicy, doskonale usuwa nagary z zaworów egr i inne zanieczyszczenia, które nie dadzą się wybawić tradycyjnymi środkami. 


Testowanie przeprowadziłam na obudowie akumulatora, na której naklejona była naklejka. Szczerze mówiąc nie wierzyłam, że można jej się pozbyć, a już  na pewno nie tak dokładnie, szybko i w tak łatwy sposób, że i kobieta dała sobie radę, nie brudząc nawet ręki. Naklejkę spryskałam niezbyt grubo produktem, odczekałam 5 minut z zegarkiem w ręku i zaobserwowałam zmarszczenie się niepożądanej naklejki. 




Po 5 minutach



W tej chwili eksperyment mogłam już kontynuować i zabrać się do dalszej części testowania, do najważniejszego czyli naszego celu - pozbycia się naklejki. Do usunięcia jej użyłam plastikowej szpachelki, którą użyczyła mi Wiejska Strefa Klasyków (obudowę akumulatora również), która też nadzorowała moją pracę. Pomarszczona naklejka jak widać na zdjęciach, schodzi gładko i bez żadnych problemów.  






Po naklejce nie ma śladu, klej zszedł niemal idealnie, obudowa nie została uszkodzona ani przy ścieraniu, ani podczas reakcji produktu z materiałem, którego nie chcieliśmy zniszczyć. Wszystko się udało. Efekt natychmiastowi i w pełni zadowalający, właściciel ma teraz obudowę bez naklejki. Na tym etapie wystarczyło przetrzeć benzyną ekstrakcyjną (tak jak ja to zrobiłam) lub rozcieńczalnikiem uniwersalnym.

Efekt po przetarciu. Obudowa bez naklejki, jak nowa. 



Jeśli macie problem z usunięciem niechcianej naklejki, kleju, lakieru, oleju czy też smaru, spróbujcie wykorzystać produkt Firmy Normatek - Usuwanie farb i uszczelek w aerozolu. Efekt murowany.

Testowałam również: 





5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak na dobrą sprawę czasami ciężko jest pozbyć się dobrych uszczelek czy oringów. My jak zakładamy wyroby gumowe od https://powerrubber.com/ to chociaż mam pewność, że posłużą nam długie lata i nie będziemy musieli co chwilę ich usuwać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Smoła, benzyna, ropa może być usunięta z powierzchni ale to wcale nie znaczy, że zapach nie zostanie. U mnie tak było, niby wyczyszczone elementy a nadal było czuć. Pomoże w takiej sytuacji neutralizator zapachów https://neutralizatoryzapachu.pl/ radzi sobie bezbłędnie i naprawdę szybko, wygodna forma w sprayu może to być.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post! Nigdy nie pomyślałbym, że usuwanie farb może być tak ciekawe.

    OdpowiedzUsuń